• Sprzęt Kross Hexagon V6 - sprzedany

Błądząc po lesie

Czwartek, 14 maja 2009 · dodano: 14.05.2009 | Komentarze 8

Na początek dnia krótka wycieczka po mieście, powrót do domu na obiad zmiana spodenek na coś z o wiele dłuższą nogawką i wyruszyłem w stronę Olsztyna. Stawiając sobie za pośredni cel podbicie na chwilkę na górę Ossona. Jak pomyślałem tak zrobiłem. Po zjeździe w teren przed bodajże najwyższym wzniesieniem w Częstochowie, jakże miła niespodzianka mnie spotkała... Niezliczone połacie piachu na ścieżce. Trochę za szybki wjazd w nie, trochę za dużo mielenia korbami, nagła utrata przyczepności, a zarazem równowagi... Jakaś nie udana próba balansowania i padłem jak kłoda w ten piach. Niby się z SPD wypiąłem, ale nawet nie było jak i gdzie próbować się ratować. No to pierwsza większa gleba w sezonie zaliczona.
Klnąc na całego pod nosem zabrałem się za dalszy podjazd na szczyt górki. Nigdy nie wiedziałem co się w jej czeluściach kryje bo tak obetonowana miejscami jest. Albo tam był jakiś bunkier dowodzenia, w co szczerze wątpię. Albo o ile coś tam kojarzę, swego zbudowano tam zbiorniki retencyjne wody dla miasta czy coś w ten deseń... Po chwilki postoju na szczycie, gdzie udało się mi zrobić kilka zdjęć, mając w tle słońce zbierające się ku zachodowi, obrałem drogę już prosto na Olsztyn bez żadnych postojów.
W Olsztynie na ryneczku już standardowo uzupełnienie wody w bidonie i trochę namysłu co dalej... Spojrzenie na starą mapkę, która każdego coraz bardziej się targa i mam pomysł na powrót do domu. Najpierw do Skrajnicy, a później przez miejsca gdzie jeszcze nie byłem. W Skrajnicy postanowiłem odbić w stronę lasów, przez które zgodnie z planem miałem zamiar się przebijać do Warty, wyskoczyć gdzieś w okolicy Korwinów lub Słowik. Miałem niby po drodze wjechać na jakiś zielony pieszy szlak, ale... W miejscu jakiejś nagłej wycinki drzew wyjechałem na żółty, którego nie było nawet na mojej mapce... No ale nic stwierdziłem, że lepiej jechać szlakiem, który z pewnością gdzieś w okolicę Częstochowy prowadzi, niż błąkać się po leśnych duktach. A może ten żółty to nowe oznaczenie zielonego..? No nic tak czy inaczej znów lekko klnąc na los pod nosem pojechałem dalej. Szlak ogólnie bardzo kiepsko oznakowany, mnóstwo piachu, bo inaczej w końcu by być nie mogło... Tak czy inaczej miał mnie niby nad rzekę gdzieś koło Słowika wyprowadzić, a wyprowadził pod wiadukt nad wylotówką na Olsztyn... Zdziwienie całkiem spore. Nie powiem, żebym był jakoś szczególnie zachwycony dojazdem tak szybko do miasta. Chciałem się jeszcze poszwędać po łonie natury, ale trudno nie będę się wracał po tych piachach. No to przylepienie opon do asfaltu i gnam ku domu.

Chwilkę po tym jakże pięknym upadku.

Góra Osson © Fludi

Przepiękny widok na kombinat hutniczy...
Koksownia © Fludi

Tajny bunkier © Fludi

Panorama z góry Ossona © Fludi

Widok z wzgórza za Skrajnica © Fludi

Ścieżka do nikąd © Fludi

fludi
| 22:03 niedziela, 17 października 2010 | linkuj Nie martw się mati, doskonale z lukasem, wiemy co było w górze Ossona i do czego służyło ;)
mati | 06:36 sobota, 16 października 2010 | linkuj Siema pochodzę z Częstochowy.
Byłem tam z kolegą i nie wiem dokładnie co to jest czy to bunkier czy te zbiorniki a mi to wygląda na bunkier bo żelbeton zamurowane wejścia a wejsc tam jest bardzo latwo " przez okno i wspiąć się przez drut i jeśteście w środku tylko z kolega nie wchodzilsmy bo rowery mielismy kolega za 2500 zl ja za 900 zl wiec nie wchodzilsmy tam, bardzo mnie to ciekawi co to jest.

lukas

Tak, dokładnie to była przepompownia na Górze Ossona - łącznie z domkiem, w którym był pracownik i tego wszystkiego pilnował. Teraz po domku zostały tylko gruz i fundamenty, a z przepompowni tylko zbiorniki i różne studnie.

te fundamenty to pozostałości po bunkrze bo są w nich druty i miejsce na strzelanie

| 10:50 piątek, 15 maja 2009 | linkuj Więc na pewno się widzieliśmy. O ile dobrze kojarzę to zauważyłem Cię w ostatniej chwili i machnąłem ręką ;-)

Historie z lądowiskiem, końmi i żołnierzach są prawdziwe. A cała reszta opowieści to albo przypuszczenia lub niepotwierdzone opowieści fanatyków UFO lub okolicznych mieszkańców. Czytałem wiele opowieści o hałasach łańcuchów albo historie jak ktoś widział w tamtych rejonach dziwne osoby czy w końcu dramatyczne opowieści człowieka, którego rzekomo ktoś ścigał w ciemną noc.. - wiadomo, że część z nich to pewnie nieprawda, ale wjeżdżając na tę Górą Ossona od strony Mirowa czuć ciepło i podmuch gorących fal powietrza od Huty, a do tego wszechobecna cisza i historia tego wzgórza dodaje klimatu.
fludi
| 09:22 piątek, 15 maja 2009 | linkuj No godzina i miejsce by się zgadzało ;) Jeśli to Ty byłeś na czarno ubrany i na dole za rondem, skręciłeś w prawo w stronę Kusiąt to na pewno.
A odnośnie góry Ossona, o ostatniej części historyczno-mitycznej to pierwsze słyszę:D
Chociaż z tego co słyszałem, to podobno tam jakaś przepompownia wody była, a nie zbiorniki retencyjne, chociaż większość ludzi tak właśnie mówi...
focuscav
| 04:18 piątek, 15 maja 2009 | linkuj ciekawa sprawa z tą górą
pozdrawiam
lukas
| 00:17 piątek, 15 maja 2009 | linkuj aha! i to nie bunkier, a zbiorniki retencyjne dla Huty Częstochowa. Piachy i nierówności, które biegną z Góry Ossona w kierunku Huty to pozostałości po rurach, które miały za zadanie transportować wodę na Hutę w razie pożaru. Są na/w Górze Ossona, ponieważ wtedy woda by naturalnie spływała ku Hucie bez większego pompowania. Są one podobno głębokie na 30 metrów! Chodząc po szczycie drepcze się po dachu tychże zbiorników.. wrażenia są niesamowite - masz tę świadomość, że pod Tobą jest pusta przestrzeń na 30 metrów w dół..

Twoje zdjęcie przedstawia zamurowane wejście do jednego z nich - za ścianą są/były schody w dół - obecnie trzeba się tam przeciskać i dalej już schodzić z liną i asekuracją - niczym do jaskini, bo w jednym z tych zbiorników schody się zapadły - radzę więc uważać i nie eksplorować tych terenów zbyt intensywnie.

Dodam, że Góra Ossona ma bardzo bogatą historię - łącznie z mitami i opowieściami nadprzyrodzonymi. Dawno temu była tam szkółka szybowcowa i lądowisko - tak twierdzi wiele osób (jest nawet kapliczka w skale). Oprócz tego znajdowano na tej górze elementy ubioru i wyposażenia hilterowców. Historia mówi, że żołnierze radzieccy wymordowali tam kupę Niemców, a ciała leżały na kupach nawet przy drodze dojazdowej z Mirowa. Na samej Górze była także stadnina czy hodowla koni, która spłonęła - wiążę się z tym wszystkim wiele opowieści i historia przeplata się z fikcją (niby widziano tam UFO..) co tylko zagęszcza mgiełkę tajemniczości wokół tego wzgórza..
lukas
| 00:06 piątek, 15 maja 2009 | linkuj O której tankowałeś w Olsztynie? Bo jeśli w okolicach godziny 19 byłeś pod sklepem, tego obok komisariatu i GOPRu na rynku, to chyba się widzieliśmy ;-)
kosma100
| 23:52 czwartek, 14 maja 2009 | linkuj Jura = piachy - nic nowego ;)
Ale fajny bunkier zobaczyłeś ;)