• Sprzęt Kross Hexagon V6 - sprzedany

Stara prażalnia we Wręczycy Wielkiej

Sobota, 30 maja 2009 · dodano: 30.05.2009 | Komentarze 4

Z rana po prostu piękna pogoda, jak tylko wyszedłem z klatki to się wróciłem do niej po przejechaniu 10m, bo zaczęło tak niemiłosiernie padać... Także uznałem dzisiaj jazdę za daremną, powrót do domu. Trochę nad książkami poślęczałem, aż do 15 jak się pojawiła oznaka pięknej pogody. Obiadu się nie chciało mi robić, więc spakowałem się czym prędzej jeszcze raz i pognałem do Blachowni do babci. Rtęć w termometrze zbyt wysoko na skali się nie pnie, więc postanawiam założyć wczorajszy nabytek na buty. Wrażenia po nich mam takie, że momentami było w nich za gorącom. Kolejne wrażenia jakie po dzisiejszym dniu mam, to związane z okularkami, że się do nich szybko przyzwyczaiłem.
Troszkę późno, ale lepiej zjeść gotowe niż robić samemu, w końcu zjadłem obiad i postanowiłem się zbierać. Zgadałem się z Emilią na krótką przejażdżkę, więc skierowałem się ku Wręczycy. Spotkanie z Emilią, która zabrała mnie do ruin starej prażalni rud. Jak można zobaczyć, musi ona być naprawdę stara skoro rosnące na jej podłodze obecnie drzewa, wyrastają przez te otwory w stropie. Jej czasy muszą zapewne sięgać dwudziestolecia międzywojennego... Jak będę miał chwilkę, znajdę na necie trochę informacji o tym miejscu.
Będąc w tym urokliwym, a jakże tajemniczym miejscu, czas dość szybko zleciał, słońce zaczęło się chylić ku zachodowi, piękną pomarańczową barwą, więc postanowiłem się z Emilią pożegnać i pędzić do domu.

Prażalnia © Fludi

fludi
| 17:25 niedziela, 31 maja 2009 | linkuj Właśnie miałem pisać... Ale ktoś, lepiej znający to miejsce, już mnie uprzedził:P
Chociaż wieku, miejsca można się domyślić po drzewach;) Zbyt dostojne jak na XXX-lecie PRL :D
ZlosliwaMalpa
| 17:16 niedziela, 31 maja 2009 | linkuj W takiej sytuacji cieszę się, że moje domniemania okazały się błędne ;))
| 15:16 niedziela, 31 maja 2009 | linkuj Rewelacyjne miejsce :) hehe
głowy oczywiście nie dam, ale wydaje mi się, ze ma to jednak młodszą metrykę. W latach 70-tych XX w. lubowano się w takich konstrukcjach. Ja miałam okazję zwiedzić podobnego trupa starej mleczarni w Tarnowie (też niedokończonej) - niestety nie mam zdjęć. Pozdro!