Uciekając przed letnim deszczem

Poniedziałek, 16 sierpnia 2010 · dodano: 16.08.2010 | Komentarze 0

Nie mając nic szczególnego w południowych godzinach do roboty wyskoczyłem na szybko na rower do Olsztyna, szczególnie, iż popołudnie według prognozy zapowiadało się deszczowe. Krótkie krążenie przez miasto, żeby rozgrzać mięśnie i obieram kierunek na Olsztyn. Trasa stała na Raków wzdłuż rzeki, kawałek asfaltu, znów wzdłuż rzeki, asfaltem podjazd do ścieżki ku Zielonej Górze, czerwona rowerówką do Kusiąt, gdzie zjeżdżam na zieloną rowerówkę i nią przez Towarne dojeżdżam do Olsztyna. Pętla wokół rynku, zjazd na czarną rowerówkę, nią podjazd do Skrajnicy i odbicie znów w teren ku Pańskiej Górze. W momencie wyjazdu z Olsztyna zobaczyłem coraz ciemniejsze chmury i jakieś pioruny w oddali, zbliżające się w moją stronę, więc nici z delektowania się jazdą, a trzeba było wrzucić szybsze tempo i gnać czym prędzej do domu. Od ścieżki na Odrzykoniu byłem o kilka metrów przed deszczem i tak się mi udało dojechać praktycznie do promenady, bo na niej było już tylko gorzej. Lekko zmoknięty wróciłem, ale zadowolony z przejażdżki w takim ciepłym, letnim deszczyku, który przemienił się teraz w całkiem niezłą burzę.
Po drodze jak jechałem nad Kucelinką dogonił mnie STi, z którym gawędząc sobie prawie do Zielonej Góry.