Fludi na wakacjach, czyli Kuracjusz Beskidzi - dzień II/III

Środa, 25 sierpnia 2010 · dodano: 25.08.2010 | Komentarze 0

Chyba najbardziej udany wyjazd w czasie moich wakacji... Wczoraj nie jeździłem bo cały dzień lało, wypocząłem dosyć porządnie, słońce mocno święciło, także i chęci było sporo do jazdy.
Cieszyn - Ustroń asfaltem, a od Ustronia do Wisły, cały czas się trzymam ulubionej tutaj Wisłostrady. Wisła Czarne, 5 minut postoju nad jeziorem i jadę dalej wzdłuż Czarnej Wisełki na Przysłop. Na Przysłopiu półgodzinna przerwa na odpoczynek i zabieram się w drogę powrotną, kawałek zjazdu w dół, po czym znów do góry bo grzbiecie dostałem się szlakiem na Stecówkę. Kilka minut odpoczynku i jadę dalej na przełęcz Szarculi, gdzie z niej odbijam ku Wiśle by wracać do domu. Po drodze przejazd koło zameczku prezydenckiego. Planowałem się mu tego roku przyjrzeć trochę, ale jak zacząłem zjeżdżać i w jednej chwili nabijałem ponad 60km/h to nie miałem ochoty już zwalniać... Chociaż taka szybka jazda tutaj nie jest dobrym pomysłem. Po pierwsze droga poprowadzona jest bardzo wieloma zakrętami-serpentynami (2x o mało co nie wypadłbym z trasy, bardzo przyjemna jazda na krawędzi), po drugie ulica jest wąska i jeżdżą auta (szczególnie uciążliwe są te jadące w przeciwną stronę, pojawiają się tak nagle) i po trzecie okrągły znak zakazu z wypisaną 30 w środku.
Powrót do Cieszyna tą samą trasą, którą tutaj przyjechałem. W Cieszynie jeszcze się chwilkę pokręciłem po mieście, zarówno polskiej jak i czeskiej części, gdzie u sąsiadów zakupiłem sobie mapkę z "Cycklotrasy" ichniejszej części Beskidu, bo u nas jest tragedia, jeśli chodzi o szlaki rowerowe w terenie, nie ma ich krótko mówiąc...