Lipiec, 2009

Dystans całkowity:2037.13 km (w terenie 498.00 km; 24.45%)

Czarnym szlakiem rowerowym

Wtorek, 21 lipca 2009 · dodano: 21.07.2009 | Komentarze 3

Rano po zejściu do piwnicy zastałem widok taki jakiego się spodziewałem... Kapeć w tylnym kole, wczoraj wieczorem jak go wstawiałem coś tak nie pasowało to koło. No trudno na praktykę musiałem iść z buta.
A popołudniem zgadałem się z jednym z forumowiczów, którego poznałem na ostatniej nocnej jeździe do Złotego Potoku.
Trasa uzgodniona na miejscu na szybko: czarny szlak rowerowy, prowadzący przez Brzyszów, Małusy, Żuraw, Świętą Annę, Przyrów, Staropole, Juliankę, Śmiertny Dąb, Piasek, Zrębice. Za Zrębicami troszkę zjechaliśmy ze szlaku w Sokole Góry gdzie przypadkiem spotkaliśmy Outsider'a. No to drobna zmiana planów, troszkę zawróciliśmy. Podjazd pod Sfinksa albo Okręt i zjazd na dół do baru u kota, żeby się napoić trochę, a przy okazji pogadać w spokoju. Stamtąd ze względu, że czas nas gonił ruszyliśmy dalej czarnym szlakiem do Częstochowy.
Ogólnie dzisiaj było dosyć mocne tempo, ale dawałem radę jechać za Sikorem. Do około 65km średnia wahała się w granicach 27-28km/h.

Bezsensu

Poniedziałek, 20 lipca 2009 · dodano: 20.07.2009 | Komentarze 1

Dom - praktyka - dom - na miasto - dom.
Wieczorna przejażdżka w cale nie lepsza niż te poranne nabijanie km. Kolejny raz lasek Aniołowski, później dawno nie odwiedzany nadrzeczny szlak, Mirów i Złota Góra troszkę po mieście jeszcze i do domu.

Na cmentarz do Konopisk

Niedziela, 19 lipca 2009 · dodano: 19.07.2009 | Komentarze 0

Szybki niedzielny wyjazd do Konopisk, a dokładniej na tamtejszy cmentarz w celu odnalezienia jednego z grobów moich przodków gdyż potrzebowałem kilku danych do mojego małego drzewka genealogicznego. Niestety grobu nie udało się mi odnaleźć, no cóż jego lokalizację miałem tłumaczoną rok temu... Szybko się tam wybrałem, nie ma co.
Wracając widziałem piękną tęcze na horyzoncie i huskiego albinosa, te psy zawsze mnie sobą urzekały. Ten szczególnie za swoją śnieżnobiała sierść, siedział taki biedny na działce wypychając głowę przez siatkę...

Miały być lasy nad górną Liswartą

Sobota, 18 lipca 2009 · dodano: 19.07.2009 | Komentarze 0

Najpierw do babci przez Konopiska na obiad i czyszczenie roweru po nocnym wypadzie. A później miałem z Emilką pojeździć po lasach nad górną Liswartą, ale że była to godzina 16 upał był niesamowity, za jej namową zrezygnowaliśmy z przejażdżki i udaliśmy się do Blachowni posiedzieć nad stawem. Tam nakarmiłem kaczuszki resztą ciasta, które miałem ze sobą w plecaku. Troszkę się pokręciliśmy wokół stawu, ale nie długo bo zaczęły nas kąsać dzikie hordy komarów... Dobrze, że ostatnio wożę ze sobą maść na ich pogryzienia, to przynajmniej aż tak bardzo nie swędziało.
Wraz z mijającym czasem i upalną pogodą zaczął nadchodzić piękny ciemny front burzowy, więc odprowadziłem Emilię do Wręczycy. Chwilkę po tym jak się rozstaliśmy, kiedy to zdążyłem założyć tylko kamizelkę i rękawki dopadły mnie pioruny i ostry deszcz. Dobrze, że kawałek przed sobą miałem stację benzynową, na której przeczekałem najgorszą fazę deszczu i mogłem w spokoju założyć nogawki, szkoda tylko, że nie miałem ze sobą jeszcze nakładek na buty. Burza była piękna z każdej strony uderzały pioruny.
Po około 20 minutach czekania, aż te pioruny uciekną i deszcz osłabnie ruszyłem w dalszą drogę do domu. Muszę przyznać, że chyba jeszcze tak szybko odcinka wyjazd z Wręczycy, a Lisiniec jeszcze nigdy nie pokonałem. Praktycznie całą trasę stałem na pedałach i cisnąłem trochę ponad 40km/h.
Po dojechaniu do miasta jeszcze sobie zrobiłem spacer przez miasto, tzn. podjazd pod JG, alejkami i do domu.

Fludi karmi kaczuszki nad stawem w Blachowni

Kaczka © Fludi

Kaczki © Fludi

Kaczuszki © Fludi

Rodzinka łabędzi, rodzice i sześcioro brzydkich kaczątek
Rodzina łabędzi © Fludi

Ten się strasznie stroszył na mnie...
Łabędź © Fludi

Brzydkie kaczątka © Fludi

Nocna jazda do Złotego Potoku

Piątek, 17 lipca 2009 · dodano: 18.07.2009 | Komentarze 0

Rano dom - praktyki - dom - miasto - dom.
A wieczorem o 21.00 zbiórka na Skwerze Junaków i kolejna w tym tygodniu już nocna jazda. Tym razem jedziemy większą ekipą z Częstochowskiego Forum Rowerowego (aż nas 10 było) do Złotego Potoku.
Trasa początkowo standardowa do Olsztyna, a później wjeżdżamy na żółty pieszy szlak w Sokolich Górach, które objeżdżamy kierując się do Zrębic. W Zrębicach małe rozbicie grupki, ci którzy troszkę mają dość jadą asfaltem przez Siedlec do Złotego (w tym i trochę ja), a pozostała reszta jedzie za Outsider'em terenem.
Ponownie się spotykamy pod dworkiem w Złotym i jedziemy na noc filmową (zawsze muszę zapomnieć kiedy to jest) i małe uzupełnienie płynów. Troszkę siedzenia nad stawem i odpoczynek i się zbieramy w drogę powrotną. Najpierw szlakiem Ku źródłom, a później znów asfaltem przez Siedlec do Zrębic. Stąd ze względu na jedno rozwalone koło część osób jedzie asfaltem przez Biskupice, pozostali czarnym rowerowym przebijają się do Olsztyna. Ja z lukas'em i sforzą lekko zostaliśmy w tyle za pędzącym outsider'em i ogólnie w końcu odbiliśmy z tego szlaku, by skrócić sobie drogę do punktu kolejny zbiórki, czyli baru u kota. Stamtąd wracamy przez Skrajnicę do miasta.

Takie trochę nabijanie kilometrów

Czwartek, 16 lipca 2009 · dodano: 16.07.2009 | Komentarze 0

Kolejny dzień praktyk, a po obiedzie wypad do babci znów na koszenie kolejnej części działki. Dojazd do niej trochę łukiem bo przez Wręczycę Wielką, po drodze na kilka chwil wjazd na źródełko w Cisiu, gdzie dostałem ochrzan zjebe od starych bab, że wbijam się w kolejkę chcąc napełnić mały bidon wodą... No cóż każda z tych bab, miała ze sobą przynajmniej 4 baniaki 5litrowe i po kilka mniejszych butelek. To społeczeństwo jest chore i trzeba z niego wyplenić tą zarazę!
Po koszeniu, żeby zbyt szybko nie wracać do domu, wybieram drogę przez Konopiska, w których to stwierdziłem, że dalej mam ochotę jeszcze pojeździć, więc wybieram znaną mi drogę na Poczesną. Później odbicie na Wrzosową i z niej już wjeżdżam do miasta udając się do domu.

Brzegami rzek

Środa, 15 lipca 2009 · dodano: 15.07.2009 | Komentarze 0

Początkowo dom - praktyka - dom, później po mieście, załatwiając kilka spraw wyczaiłem koleżankę ze studiów, którą wystraszyłem przeraźliwie skrzypiąc przednim hamulcem. Zresztą wczoraj pięknie mokrą obręczą, gdy ten pisk był jeszcze gorszy koło północy budziłem Północ D. Kilkanaście minut później spotkałem koleżankę z gimnazjum...
Popołudniu wybrałem się z PBM po przyczepkę masową, która odstawialiśmy do jurczyka, wygląda całkiem nieźle... No może mogłaby mieć ciut lepsze kółka i dyszel, ale ogólnie ujdzie w tłoku.
Pod wieczór jazda z Lukas'sem i Sforzą wzdłuż brzegów Kucelinki i Warty.

Nocna jazda

Wtorek, 14 lipca 2009 · dodano: 14.07.2009 | Komentarze 0

Rano przejażdżka dom - praktyki - dom. Później na miasto zobaczyć się ze znajomymi, znów do domu na obiad. Znów do miasta na małe spotkanie, powrót do domu na mała kolację i o 21.00 stawienie się na Skwerze Junaków. Wspólna przejażdżka z blabla, piter'em, lukas'em i Sti do Olsztyna po zmroku.
Muszę przyznać, że jazda w totalnej ciemności jest całkiem niezła... Chociaż jakby jechać po lasach tak samemu można dostać niezłego stracha.
W Olsztynie krótki postój na pogawędkę i powrót do domu przez Skrajnicę, gdzie zaczął nas łapać lekki deszczyk, o jak dobrze że wziąłem z domu błotniki wychodząc, bo przeczuwałem, że będzie padać i to mocniej...

Pętla olsztyńska

Poniedziałek, 13 lipca 2009 · dodano: 14.07.2009 | Komentarze 0

Do Olsztyna czerwoną rowerówką, później miał być zjazd do Biskupic i powrót do Olsztyna stamtąd przez Zrębice, ale nadciągające coraz ciemniejsze chmury mnie odstraszyły i zawróciły do Częstochowy. Powrót przez Skrajnicę.

Do Poraja terenem

Niedziela, 12 lipca 2009 · dodano: 14.07.2009 | Komentarze 1

Niedzielna poobiednia przejażdżka początkowo bez celu do Olsztyna. Trasa stała przez Skrajnicę, troszkę się tylko na rolkarzy wkurzałem bo co 50m musiałem zwalniać przez kilkuosobowe pływające po asfalcie fale.
W Olsztynie 5min postoju szybkie zerknięcie na mapkę i postanawiam jechać najpierw prosto w dół na Choroń, a później z niego odbić na Poraj.
W Poraju praktycznie cały zalew objechałem dookoła, początkowo szutrem na wale, a później przebijając się przez niby plaże. W Jastrząbiu nie chce się mi odbijać znów na centrum Poraja, więc jadę prosto. Po tym kawałku asfaltu wbijam znów w teren, najgorszy chyba za cały dzisiejszy dzień. Wszystko trawiaste, bagniste i błotniste na dodatek chmary komarów. Przejazd przez bardzo prowizoryczny mostek na Warcie, wyjazd w Osinach. Stąd się udałem na Zawodzie przez Kolonie Borek. W Zawodziu wjeżdżam na żółty szlak rowerowy Przełomu Warty i jego się trzymam już do Częstochowy.
Dla skrócenia drogi z Kręciwilka wjeżdżam na nadrzeczny singletrack, który niestety zarasta coraz bardziej.

Miła, całkiem nie duże kałuża tętniąca swoim własnym życiem...