Info
Ten blog rowerowy prowadzi fludi z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 17265.34 kilometrów w tym 4527.86 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 22.55 km/h i się wcale nie chwalę.Suma podjazdów to 127851 metrów.
Więcej o mnie.
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2012, Kwiecień2 - 0
- 2012, Marzec9 - 1
- 2012, Luty1 - 0
- 2011, Wrzesień5 - 2
- 2011, Sierpień19 - 0
- 2011, Czerwiec5 - 2
- 2011, Maj18 - 0
- 2011, Kwiecień11 - 6
- 2011, Marzec15 - 10
- 2011, Luty1 - 2
- 2011, Styczeń2 - 0
- 2010, Listopad4 - 0
- 2010, Październik6 - 3
- 2010, Wrzesień8 - 0
- 2010, Sierpień23 - 0
- 2010, Lipiec10 - 0
- 2010, Czerwiec5 - 0
- 2010, Maj14 - 11
- 2010, Kwiecień18 - 16
- 2010, Marzec13 - 11
- 2010, Luty3 - 4
- 2010, Styczeń1 - 3
- 2009, Grudzień4 - 8
- 2009, Listopad12 - 18
- 2009, Październik8 - 0
- 2009, Wrzesień6 - 0
- 2009, Sierpień24 - 8
- 2009, Lipiec31 - 30
- 2009, Czerwiec20 - 8
- 2009, Maj20 - 30
- 2009, Kwiecień18 - 4
- 2009, Marzec4 - 0
do 50km
Dystans całkowity: | 6185.28 km (w terenie 1283.02 km; 20.74%) |
Czas w ruchu: | 269:48 |
Średnia prędkość: | 22.93 km/h |
Maksymalna prędkość: | 3684.00 km/h |
Suma podjazdów: | 44456 m |
Maks. tętno maksymalne: | 212 (107 %) |
Maks. tętno średnie: | 174 (89 %) |
Suma kalorii: | 29540 kcal |
Liczba aktywności: | 175 |
Średnio na aktywność: | 35.34 km i 1h 32m |
Więcej statystyk |
- DST 21.14km
- Teren 2.00km
- Czas 00:56
- VAVG 22.65km/h
- VMAX 43.58km/h
- Temperatura 5.1°C
- HRmax 187 ( 94%)
- HRavg 158 ( 80%)
- Podjazdy 110m
- Sprzęt Kross Level A6 Race - sprzedany
- Aktywność Jazda na rowerze
Po nowy stojak - spacerniak po mieście
Środa, 17 marca 2010 · dodano: 17.03.2010 | Komentarze 0
Korzystanie z okazji, tzn. wcześnie skończonych zajęć i sprzyjającej aury wyskoczyłem na godzinkę pokręcić się po mieście, a zarazem zrobić sobie pierwszy rajd na Mirów. No i jeszcze do tego podbiłem do www.stylowe-karnisze.pl po zamówiony nowy stojak z regulacją. Na prawdę polecam stojaki i inne akcesoria rowerowe od tego producenta, dobre i tanie.
Będąc chwilkę na Mirowie popatrzyłem sobie na przełom Warty jako, że nie dało się tamtędy wracać skróciłem sobie drogę jadąc koło oczyszczalni ścieków.
- DST 20.94km
- Teren 2.50km
- Czas 00:52
- VAVG 24.16km/h
- VMAX 39.18km/h
- Temperatura 3.2°C
- HRmax 187 ( 94%)
- HRavg 169 ( 85%)
- Podjazdy 115m
- Sprzęt Kross Level A6 Race - sprzedany
- Aktywność Jazda na rowerze
Miało być tlenowo...
Niedziela, 14 marca 2010 · dodano: 14.03.2010 | Komentarze 0
Odkąd wstałem (tzn. koło 11...) cały czas mnie korciło, żeby wyjść chociaż trochę pojeździć. Niestety samemu mi się nie chciało widząc, że jest raczej mokro i wietrznie, po krótkim poszukiwaniu chętnego zgodził się na krótką przejażdżkę Vieri. No to się z nim umówiłem, że podjadę po niego gdzieś na odległe Wyczerpy. Wyjazd z domu tuż przed 13, niebo spochmurniało i finalnie zaczęło sypać lekko śniegiem... Po dojechaniu po Marcin on niestety nie mając będąc przygotowanym na taką pogodę zrezygnował, a ja już sobie samotnie pojechałem do miasta, sprzedać stare rogi jednemu z forumowiczów z CFR. Potem jeszcze chwilka kręcenia się przez miasto w kierunku domu, pętla po osiedlu i z lekka mokry, ale też trochę pocieszony ruchem wróciłem do domu.
Ogólnie miałem dzisiaj jeździć wedle zaleceń Mariusza tlenowo, z max pulsem w okolicach 140-150... No, ale jakoś nie potrafię... Ledwo ruszyłem spod klatki, a puls walił w okolicach 170!
Aaa!! I zapomniałem dodać rower lżejszy jest o kolejne gramy! A dokładnie schudł, aż o 77 gram w związku z nowymi chwytami kierownicy, które dopiero teraz dostałem gratis do kierownicy. Chwyty to Accent Lite, chociaż zawiodły mnie, nie są tak lekkie jak podaje dystrybutor... Zamiast 20 gram mają 29 gram.
Teraz pozostaje mi czekać do kwietnia gdy zakupię kasetę i łańcuch, a w miedzy czasie jeszcze kupię sobie aluminiowe śrubki do manetek i hamulca oraz skrócę przewód hamulca, bo ma o jakieś 20cm za dużo...Nowe gripy
© Fludi
- DST 24.96km
- Teren 2.00km
- Czas 01:03
- VAVG 23.77km/h
- VMAX 43.58km/h
- Temperatura 0.0°C
- HRmax 203 (103%)
- HRavg 172 ( 87%)
- Podjazdy 131m
- Sprzęt Kross Level A6 Race - sprzedany
- Aktywność Jazda na rowerze
Śnieżno-miejsko
Niedziela, 7 marca 2010 · dodano: 07.03.2010 | Komentarze 0
Wczorajszą wycieczkę zepsuło nagłe załamanie pogody, że półgodziny ubierania się poszło na marne, bo nie chciało się mi kolejny raz jeździć w szalejącym śniegu.
Dzisiaj też się raczej nie zapowiadało, żebym wyszedł, lecz spoglądając desperacko za okno i widząc w miarę suche jezdnie, temperaturę niby 2 stopnie stwierdziłem, że muszę wyjść się przejechać po mieście choćby tylko godzinkę.
Wypad na szybko z domu spotkać się z Anką na trochę, a potem obrałem kierunek do Olsztyna. Przez Zawodzie i koło Areny przebiłem się pod hutę, gdzie zaczął dopadać mnie chłód, po zlukaniu temperatury (-1 stopień C) uznałem, że nie ma co się wychładzać i wystawiać na przeziębienie. Błądząc gdzieś tam po dzikich ostojach Rakowa, podbiłem do koleżanki ze studiów na mały popas, tzn. ciepłą herbatkę...
A później klucząc jeszcze kawałek po mieście powrót do domu na obiad. Jak zawsze grubo spóźniony...
- DST 11.65km
- Teren 0.50km
- Czas 00:32
- VAVG 21.84km/h
- VMAX 33.30km/h
- Temperatura 5.0°C
- HRmax 212 (107%)
- HRavg 152 ( 77%)
- Podjazdy 67m
- Sprzęt Kross Level A6 Race - sprzedany
- Aktywność Jazda na rowerze
Śnieg w twarz
Środa, 3 marca 2010 · dodano: 03.03.2010 | Komentarze 9
Korzystając z wcześniejszego skończenia zajęć szybko wróciłem do domu, zrobiłem sobie obiad i wyskoczyłem przejechać. Ledwo wyjechałem z domu dojeżdżając na Promenadę, wiatr nagle zaczął mocniej wiać i sypnęło śniegiem. Lekko zdemotywowany takim ostrym załamanie pogody stwierdziłem "O nie! Nie po to się pół godziny przebierałem, robiłem herbatę do bidonu, żeby teraz wracać do domu...". Kierunek centrum, żeby zajrzeć do rowerowego w celu zakupu nowych chwytów Accenta, co by trochę rowerek odciążyły i tylnej lampki gdyż w niedziele ta co miałem uległa masakrycznej destrukcji. Sklep niestety dzisiaj nie czynny był, trudno odwiedziłem na kilka minut kumpla, bo śnieżyca się wzmogła, mnie do domu nie spieszno było, a i jazda ciężka.
Przeczekawszy śnieżycę, pojechałem w stronę domu robiąc sobie jeszcze dwie dodatkowe pętle po osiedlu co by nabić trochę marną ilość kilometrów.
Aaa!! Zapomniałbym w poniedziałek zrobiłem drobne zakupy dzięki, którym blisko ćwierć kilo mniej waży rowerek, a dokładnie zyskałem 215 gram. Nowe zakupy to rogi Accent'a Airplane Pro i komplet dętek Maxxis Ultralight. Troszkę Velo na swojej stronie oszukuje pisząc, że rogi ważą 65 gram (no chyba, że ważą je bez śrub albo zatyczek), gdyż ważą 70 gram, ale ja je poddałem lekkiem zmodowaniu, a dokładnie ściąłem trochę korki i zyskałem aż 1 gram!Nowe rogi
© Fludi
- DST 24.17km
- Teren 3.00km
- Czas 01:28
- VAVG 16.48km/h
- VMAX 42.61km/h
- Temperatura 9.0°C
- HRmax 187 ( 94%)
- HRavg 155 ( 78%)
- Podjazdy 99m
- Sprzęt Kross Level A6 Race - sprzedany
- Aktywność Jazda na rowerze
Wszystko płynie i piaszczyście :/
Sobota, 27 lutego 2010 · dodano: 27.02.2010 | Komentarze 0
Kolejny dzień kręcenia się po mieście bez szczególnego celu, a tylko po ty by roztrenować nogi na zbliżający się sezon. No i wiadomo wyczuć pracę amortyzatora oraz dotrzeć tarczę, która przeszła dzisiaj jeszcze jedno czyszczenie tarczy na serwisie u Rafała Speed Clean'em, dzięki czemu wydaję się mi, że łapie co raz mocniej. Chociaż chyba najwięcej na sile zyskuje gdy złapie trochę wody...
Cała przejażdżka byłaby naprawdę miła gdyby nie co raz bardziej niknący w oczach śnieg, przez co też wszędzie na chodnikach były piaskowe kałuże. Efekt łańcuch zgrzyta, wszystko jest brudne i idę to zaraz zmyć. Mam nadzieję, że do kwietnia jakoś miasto będzie uprzątnięte, żebym nie musiał żałować nowego napędu, który mam zamiar wtedy wstawiać...
- DST 27.31km
- Teren 2.00km
- Czas 01:19
- VAVG 20.74km/h
- VMAX 40.16km/h
- Temperatura 10.0°C
- HRmax 185 ( 93%)
- HRavg 145 ( 73%)
- Podjazdy 35m
- Sprzęt Kross Level A6 Race - sprzedany
- Aktywność Jazda na rowerze
Kilo lżejszy, czyli test nowych części...
Piątek, 26 lutego 2010 · dodano: 26.02.2010 | Komentarze 4
Dzisiaj po raz pierwszy od dwóch miesięcy w końcu wyszedłem na rower, ale czasu tego nie zmarnowałem... Kupiłem wagę poważyłem sporą część elementów, zrobiłem plany na zmiany w związku z drobnym odchudzaniem do około 10kg. Zaraz z początkiem lutego dotarło wreszcie do mnie upragnione koło pod tarczę zbudowane na obręczy Mavic'a XC 717 disc, legendarnej już piaście DT Swiss Onyx, mosiężnych nyplach DT Swiss i szprychach DT Swiss Competition. Waga kompletu 814 gram, redukcja wagi 76 gram.
Kilka dni później zawitał do kompletu hamulec Avid Juicy 7 waga kompletu 410 gram, tutaj raczej zyskałem na masie niż straciłem, ale w finalnym rozrachunku i tak wyjdę ostro na plusie.
I na koniec wczoraj w moje ręce trafił upragniony powietrzny amortyzator... Miała być to Reba Team 09, ale w wyniku pewnych zawirowań pomiędzy dostawcą, a sklepem w którym kupowałem po tygodniu czasu zamiast niej przyszedł SID Race 09. Nie powiem, żebym się nie cieszył skoro mam go praktycznie za kilka złoty więcej niż miała być Reba.
Wczoraj wieczorem pokój zamienił się totalnie w warsztat. Przycinanie i szlifowanie rury sterowej, nabijanie gwiazdki by zmontować amorek w ramie (a zapomniałem dodać w między czasie zakupiłem także nowe stery Accent Airplane 97 gram, uzysk 30 gram i przede wszystkim pozbycie się dziadowskiego wieńca kulek na rzecz łożyska maszynowego, do tego jeszcze mam nowe zaciski do kół Dartmoor Bolt 67 gram komplet, redukcja wagi o 65 gram) wraz ze sterami i nową lepszą manetką blokady skoku. Troszkę na to czasu zleciało, ale to chyba nic w porównaniu do czasu, który straciłem na montaż soczystej siódemki, żeby klocki w zacisku nie ocierały i było to idealnie ustawione. Koniec końców udało sie.
Aaa i bym zapomniał, pierwszy carbon'owy element w rowerze 15mm dystans na rurze sterowej Accent'a, redukcja wagi o połowe z 18 na 9 gram.
Przechodząc do dnia dzisiejszego... Pierwsza jazda testowa po mieście, jak kretyn zapomniałem błotników i po chwili byłem ufajdany błotem, ale mniejsza o to. Najważniejsze są odczucia z jazdy, ewidentnie czuć redukcję wagi (blisko kilogram bo SID waży 1450 gram), rower się o wiele szybciej zbiera i przyspiesza, co mnie niezmiernie cieszy. Praca SID póki co nie mam żadnych zastrzeżeń, komory niby nabite według zaleceń i informacji od znajomych z podobna wagą ile pompują. Do pracy koła też nie mogę mieć zatrzeżeń, ale... Ale co pracy Juicy 7 już pewne mam. Po pierwszych metrach, zacząłem odnosić wrażenie, że hamulec jest zapowietrzony bo mimo silnego naciśniecia klami ledwo co hamował. Przy identycznym nacisku na tylną V-kę koło się blokowało, a przednie przejeżdżało kilka metrów. Dlatego też zrobiłem sobie od razu wizytę w rowerowym gdzie kupowałem Juicy. Gdzie stwierdzono, że póki co nie będziemy odpowietrzać, bo się musi jeszcze dotrzeć, a tylko na razie przetarto tarczę by ją odtłuścić. Odtłuszczenie raczej gówno dało, ale przeżyje na razie kilka jazd, bo rzeczywiście może musi się trochę dotrzeć to wszystko...
Po tym drobnym serwisie jeszcze troszkę pokręciłem się po mieście zbierając błoto na plecy i pojechałem w kierunku domu by zrobić kilka fotek widocznych poniżej. Po krótkiej sesji zdjęciowej w sumie zauważyłem jakby soczki zaczęły łapać. Udało się mi zblokować trochę koło, podnieść tylne koło, wydobyć z nich trochę pisku. Więc może są na dobrej drodze do ładnego rozkręcenia, przekonam się o tym w najbliższych dniach, bo mam nadzieję, że będę już troszkę więcej i bardziej systematycznie jeździł.
Ogólnie to też nie mogę się już doczekać kolejnych zmian w rowerku, których celem jest odchudzenie, ale zachowanie zdrowego rozsądku. A plany są następujące:
1. Niskim kosztem, a sporo do urwania:
- gripy - Accent Light;
- rogi - Accent Airplane;
- mostek - Accent Airplane;
- dętki - Maxxis Ultralight;
2. Wymagane ze względu na zużycie:
- kaseta - XT 11-32;
- łańcuch - 2x XTR;
- opony - 2x Schwalbe Rocket Ron;
3. Odchudzenie większym kosztem, a dodatkowo pójście za ciosem:
- tylne koło - identyczne, jak przód - XC 717 disc, Onyx, Competition;
- tylny hamulec - jak dostanę to Juicy 7 albo Carbon, a jak nie Elixir CR;
- przerzutki - komplet XT;
- linki i pancerze - XTR albo Clarks PreLube - efekt wymiany przerzutek.
Kilka zdjęć jak się prezentuje rower po zmianach.Największe zmiany
© FludiKross Level A6 Race
© FludiKross Level A6 Race kolejne ujęcie
© FludiKross Level A6 Race inne ujęcie
© FludiKross Level A6 Race z drugiej strony
© Fludi
- DST 18.18km
- Teren 15.00km
- Czas 00:58
- VAVG 18.81km/h
- VMAX 32.28km/h
- Temperatura -5.0°C
- HRmax 185 ( 93%)
- HRavg 170 ( 86%)
- Podjazdy 78m
- Sprzęt Kross Level A6 Race - sprzedany
- Aktywność Jazda na rowerze
Tam gdzie nie ma dróg - pierwsze kilometry
Niedziela, 3 stycznia 2010 · dodano: 03.01.2010 | Komentarze 3
Nie udało się mi wyjść pojeździć po śniegu w Nowy Rok, więc dopiero dzisiaj mogłem próbować swoich sił na śniegu. Przejażdżka krótka, ale dała trochę popalić... Pierwsze 5km to nauka jazdy po śniegu i panowania nad rowerem, na moje szczęście jako miejsce do nauki jazdy wybrałem lasek Aniołowski, gdzie nikogo nie było. A później czując się pewniejszym krótka przejażdżka po mieście przez aleje i pod szczytem. Później powrót do domu, zacząłem odczuwać coraz większy chłód...
Nie sądzę bym coś więcej, teraz jeździł w najbliższym czasie ze względu na taką pogodę jak i nieuchronnie zbliżającą się sesje na studiach...
- DST 40.03km
- Teren 5.00km
- Czas 01:47
- VAVG 22.45km/h
- VMAX 46.52km/h
- Temperatura 0.5°C
- HRmax 185 ( 93%)
- HRavg 159 ( 80%)
- Podjazdy 204m
- Sprzęt Kross Level A6 Race - sprzedany
- Aktywność Jazda na rowerze
Przy zerze
Niedziela, 27 grudnia 2009 · dodano: 27.12.2009 | Komentarze 1
Krótka trasa do Go Sport'u w Auchanie, żeby kupić sobie puszkę zasypki Isostar'a z bidonem. Z domu przez miasto na Raków, wzdłuż Kucelinki do Słowika, później Nowa Wieś i wjazd do oszołoma, zakupy i powrót do domu przez Hutę Starą B.
Po ostatnich dwóch wycieczkach widzę, że zakupione wkładki do butów sprawdzają się i nie mam aż tak wychłodzonych stóp od bloku. A nabyta w ostatnim czasie chusta tunelowa się bardzo dobrze sprawdza, o wiele lepszym jest patentem niż kominiarka, w której co chwilę parują mi okulary, no i ogólnie jakoś tak inaczej się w niej oddycha. Większość dzisiejszej wycieczki w temperaturze bliskiej zera, dopiero w drodze powrotnej do domu skoczyła ona w górę do około 1.5 stopnia.
- DST 41.49km
- Teren 2.00km
- Czas 01:48
- VAVG 23.05km/h
- VMAX 45.05km/h
- Temperatura 5.5°C
- HRmax 195 ( 98%)
- HRavg 170 ( 86%)
- Podjazdy 257m
- Sprzęt Kross Level A6 Race - sprzedany
- Aktywność Jazda na rowerze
Po trzech tygodniach powrócifszy
Sobota, 26 grudnia 2009 · dodano: 26.12.2009 | Komentarze 0
Wpis tak uzbierany przez dłuższy czas, zanim mogłem wyjść pojeździć...
Po ostatnim niedzielnym wypadzie (to było 3 tygodnie temu już...) w tygodniu dopadło mnie lekkie przeziębienie, całkiem możliwe, że to wina troszkę wychłodzonych stóp. Blok SPD niesamowicie od dołu grzeje, nie ma co... Żeby temu zapobiec zakupiłem sobie dzień później zimowe wkładki z filcu i folia aluminiową, zobaczymy jak się będą sprawdzać.
Następnego dnia wizyta w rowerowym u Rafała i zakup stacjonarnej pompki Accenta Service Pro. I zamówienie mojego świątecznego prezentu - przedniego kółka pod tarcze:
- obręcz - Mavic XC 717 disc;
- piasta - DT 370 disc;
- szprychy DT Competition;
- nyple - mosiężne DT.
Za jakiś czas zamówię jeszcze do niego tarczówkę Avid'a Juicy 7, a jak zedrę opony to Schwalbe Rocket Ron'y.
W czwartek załapałem się w ratuszu na promocję książki Przydrożna Kronika Ziemi Częstochowskiej - Przewodnik rowerowy tom I autorstwa pana Andrzeja Siwińskiego, promotora i organizatora niedzielnych wycieczek po bliższych i dalszych okolicach Częstochowy, głównie byłego województwa częstochowskiego. W książce jest bardzo dokładny opis 26 tras rowerowych. Ogólnie się cieszę bo udało się mi załapać na jeden darmowy egzemplarz, dzięki czemu teraz będąc chorym mam co robić - czytać opisy trasy i planować swoje własne wycieczki na wiosnę.
Strasznie jestem z tego nabytku serwisowego zadowolony, kilka machnięć i 3.5bara od razu jest w kole.Pompka stacjonarna
© Fludi
W końcu dochodząc do dzisiejszej wycieczki - trasa do babci na świąteczny obiad. Dzisiejszy dzień o wiele chłodniejszy niż wczoraj, ale niestety wczoraj nie dało rady wyjść. Chwilkę po wyruszeniu spod bloku, trochę się wkurzyłem na zgęstniały olej w amortyzatorze, bo do tej pory jak potrzebowałem to mogłem go odblokować i użyć trochę skoku, ale dzisiaj totalny sztywniak. Trudno... Chociaż i tak miałem zamiar jechać tylko asfaltem. Ciężko w tamtą stronę się jechało, ewidentnie widać efekty nagłego roztrenowania, szybko się zmęczyłem, cały czas jazda beztlenowa z pulsem ponad 160, no i do tego pod wiatr.
U babci szybka akcja przywracająca sprawność amorka - zamiast roweru do szopy, co by na dworze nie stał to do domu pod kaloryferek, suszarka w dłoń i jazda nią po goleniach, żeby olej stał się rzadszy. Dzięki temu zabiegowi, przywróciłem mu wakacyjną sprawność. Troszkę nasiadówki po obiedzie, ponowne ogrzanie na trochę amorka i po zachodzie słońca powrót do domu. W tą stronę miałem już o wiele więcej sił, więc dojechałem szybciej niż się spodziewałem do miasta, na koniec jeszcze dzika jazda III aleją, między ludźmi.
P.S. Błąd w tytule jest celowy :)
- DST 32.64km
- Teren 6.00km
- Czas 01:27
- VAVG 22.51km/h
- VMAX 40.16km/h
- Temperatura 6.0°C
- HRmax 185 ( 93%)
- HRavg 147 ( 74%)
- Podjazdy 206m
- Sprzęt Kross Level A6 Race - sprzedany
- Aktywność Jazda na rowerze
Nowy nabytek i test kurtki Rogelli Merano
Piątek, 4 grudnia 2009 · dodano: 04.12.2009 | Komentarze 7
Dopiero dzisiaj mogłem pierwszy raz w grudniu mogłem wyjśc na rower. Na początek poranna przejażdżka po mieście płacąc rachunki i odwiedzając sklepy. Gdzie w jednym z nich zakupiłem sobie drugą przednią lampkę, od dawna upatrzoną już CatEye HL-EL530, która ma być dodatkowym oświetleniem na nocne wojaże, do miejskiej HL-EL220.
A później po zmroku krótki wojaż po lasku Aniołowskim i mieście tam gdzie jest mniejsza ilość światła w celu sprawdzenia lampki. Z której jestem bardzo zadowolony, chociaż i tak zapewne za jakiś czas poddam ją tunningowi, wymieniając diodę na SSC P4 bin U co by mocniej świeciła. Mimo potraktowania mnie dzisiaj przez kilku kierowców długimi, gdy ich delikatnie oślepiłem, zresztą i kilku pieszych też coś mamrotało o oślepianiu gdy ich mijałem...
Oprócz tego dorzucam do opisu test kurtki zimowej Rogelli Merano, w której jeżdżę od pewnego już czasu, a jakiś Anonimowy tchórz prosił o opinię na jej temat...
Wykonanie kurtki bardzo przyzwoite, nigdzie nie ma jeszcze żadnych jakiś dziwnych odstających, prujących się nitek, wnętrze kurtki to miękki w dotyk fleece, na zewnątrz jest jakaś tam membrana. Kolorystyka czarno-szara, taką wybrałem taka mi pasuje, każdy ma swój gust. Na plecach kurtki krycie zamka kieszeni (mimo jednego zamka mogłaby być podzielona na dwie komory, czasami jest za duży bajzel w środku) i pionowy znaczek Rogelli są odblaskowe, ponoć całkiem dobrze widać z dystansu oświetlanego lampką rowerową; nie wiem jak to wyglądało, bo sam swoich pleców nie widziałem. Identyczne odblaski są na rękawach, tylko nie wiem czemu projektant-kretyn umieścił je po wewnętrznych stronach? Zamiast po bokach...
Oddychalność kurtki, no nie ma się co oszukiwać przy cenie poniżej 200zł powalająca nie jest, chociaż w moim przypadku to raczej żadna nie byłaby wystarczająca... Do tej pory jeździłem tylko w tej kurtce i koszulce termoaktywnej z długim rękawem, w temperaturach 5-15 stopni Celsjusza (czasami gdy bywały chłodniejsze dni dorzucałem sobie jeszcze koszulkę rowerową z krótkim rękawem) i za każdym razem po powrocie do domu koszulka termoaktywna cała była mokra. Równie dobrze mógłbym ją zamoczyć i porządnie wycisnąć... Natomiast wewnątrz kurtki całkiem spora kondensacja wilgoci, która w pewnym momencie nie ma już gdzie się ulatniać. Komfort cieplny bardzo duży w czasie jazdy nic nie przewiewa (no chyba, że zaczyna się pruć na zjeździe ponad 50km/h), zawsze jest wystarczająco ciepło by nie trzaskać zębami. Gorzej jest po zatrzymaniu, szczególnie dłuższym (tak ponad 30min) i gdy przebywa się jeszcze na świeżym powietrzu zaczyna się odczuwać delikatne wychłodzenie organizmu, ale sądzę, że to jest bardziej efekt ucieczki ciepła z potu na termoaktywnej koszulce, niż samej kurtki.
Schnięcie kurtki - po ostrym wojażu, gdy się skondensował na niej pot, zwykle przez noc wysycha do rana, czasami jest delikatnie wilgotna pod pachami lub w innych miejscach gdzie materiał na siebie nachodzi i jest załamany, trzeba pamiętać, żeby dobrze ja rozwiesić. Prałem ją tylko raz i schła przez dwa dni, pierwszego dnia pozbywała się nadmiaru wody na balkonie, a drugie dosychała w łazience na wieszaku.
W kurtce jeździłem zarówno w czasie dnia, jak i nocami, raz zdarzyło się nawet we mgle i nie narzekam na nią. Chodząc po sklepach, miałem bardzo wielką okazję kupić ją za 140zł, więc opłacało się mi. Normalnie kosztuje w okolicach 160-180zł. Jak ktoś nie chce wydać zbyt wiele na kurtkę, to będzie dobry wybór. Ewentualnie może dołożyć kilka groszy i zakupić Rogelli Torino, którą cechują trochę lepsze parametry membrany i jest ciut cieńsza niż Merano. To chyba wszystko..? Ewentualne pytania pisać w komentarzach, a uzupełnię ten opis o odpowiedzi na nie, chociaż jest chyba on troszkę chaotyczny (mam nadzieję że czytelny), jak ja zresztą...
Nowy nabytekCatEye HL-EL530
© Fludi
Stara zabawka, w której może i też zabawię sie w wymianę diód...CatEye HL-EL220
© Fludi